woensdag 19 december 2012

Marktplaats ... verkapte nesteldrang en alles voor de baby-uizet!

Verkopen om te kopen!

Pffff ik kan me niet herinneren hoe lang ik al roep dat ik dat wel even op marktplaats kan zet en sus kan wel verkocht worden...en toch...steeds gebeurde het niet. En in plaats daarvan bracht ik altijd alles naar de kringloop of gaf het weg aan vriendinnen of gooide het soms zelfs weg... Nu de baby op komst is, en ik er achter ben gekomen (uitzetlijst gemaakt) dat dat kleine mensje wat me af en toe een trap geeft vanuit mijn buik van alles en nog wat nodig heeft straks! De financieel manager in mij heeft het natuurlijk niet kunnen laten om hier een begroting bij te maken....en tjong...een tientje hier en een tientje daar...en dat voor zo'n piep klein wezentje...man...het allereerste totaal bedrag (€2.500) daar moest ik wel even van slikken...euhm.... Okay...ik moest eerlijk toegeven, toen ik de lijst met mijn moeder besprak (waar heb je anders moeders voor, en zij kan het weten want ze heeft zelf 5 kinderen op de wereld gezet), dit was wel een beetje ruim geschat. Van dittum en van dattum kon misschien best weg...en al die dingen (tepelhoedjes, inbakerdoeken, zitverkleiner voor de kinderstoel) voor straks of later...of zelfs voor het geval dat....kon ook best (voorlopig) althans uit de lijst verdwijnen. Zo gezegd, zo gedaan. Nog steeds word ik niet heel blij van het totaalbedrag...maar ik lig er niet meer van wakker. En er kan vast nog veel meer geschrapt en veel blijkt uiteindelijk (hopelijk dan) misschien zelfs wel goedkoper uit te kunnen dan ik heb begroot.

Het allereerste slikmoment toen de lijst compleet was...en de lichtelijke paniek dat ik dan toch niet de verantwoordelijkheid aan zou kunnen van het moederschap...en de angst dat ik dan een slechte moeder zou zijn als ik mijn klein wondertje niet van alle gemakken zou kunnen voorzien (tsss onzin natuurlijk)....ja dat allemaal...heeft me er eindelijk toe kunnen zetten eindelijk eens iets van mijn overbodige spulletjes (die prima nog een 2e en misschien zelfs wel 3e ronde mee kunnen) op marktplaats te zetten!!

Vooralsnog heeft dit me vooral tijd gekost (zeker een uurtje of 3), veel plezier en genoegdoening opgeleverd (ja...ik handel nu via marktplaats...vet trots) en mijn allereerste €8(!) opgeleverd! Tik em an! Nou...dat zijn toch maar mooi weer 20 hydrofiele washandjes gefinancierd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten