zaterdag 5 januari 2013

Gewicht...2/1/2013...72kg

Tja...het hoort er nu eenmaal bij...en ergens...weet ik en voel ik dat het klopt...maar toch... :)

Ik ben nog nooit zo zwaar geweest en heb nog 3 maanden te gaan. Ben nu 9 kilo aangekomen tov mijn startgewicht (63 kg) maar al 11 tov mijn streefgewicht. Toch vind ik het feit dat dit me bezighoudt (überhaupt) nogal verwonderlijk. Gewicht is nog nooooooit een probleem geweest voor mij. Ja, ik stond graag op de weegschaal om te weten hoe zwaar ik was...maar zodra iets me niet beviel dan ondernam ik direct actie (en wist ik ook altijd de aanleiding;)) en dat had altijd vrij snel een tevredenstellend resultaat!

Gelukkig heb ik een verloskundige bij wie ik niet op de weegschaal hoef (jippie) omdat ze gewicht totaal nietszeggend vindt (gaat het goed met mij en met de baby is immers waar het om draait). En wat ik erover lees...haal ik eruit dat het: a) verschilt per vrouw hoeveel ze aankomt; b) dus onnodig is jezelf te vergelijken met een bepaalde standaard, immers ieder lijf is uniek; c) door het geven van borstvoeding schijn je die kilo's al snel weer kwijt te zijn, dan laat ik de gebroken nachten nog maar even achterwege:)

En toch, ik hoop dat door het van me af te schrijven ik het ook naast me neer kan leggen, vind ik het maar iets lastig. Zodra ik mijn lijf zit (en daar zit hem dus de sleutel) voel ik me goed (dit is dan momenteel ook het enige wat me dwarszit, dus mag ik ook ff zeuren hihi) maar zodra ik mezelf ga vergelijken met een norm of met iemand anders (zoals schoonmoeder die in haar tijd max 11 kg mocht aankomen...ieks...help en hoe moet het met de komende 3 maanden groeispurt dan?) en dus in mijn hoofd zit...gaat er iets akelig mis....en sla ik aan het rekenen en maak ik me zorgen en voel ik me dikker dan ik ben en heb ik meer slechte trek dan anders...en ben ik banger over hoe ik er straks uit zal zien dan anders...

Vanaf nu (om maar even in de trant van de goede voornemens te blijven denken) ga ik dus IN mijn LIJF zitten als het over gewicht gaat. En...misschien wat minder vaak op de weegschaal staan;) en vooral genieten van het groter groeiende wondertje in mijn buik!!! Tralalietralalee!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten