maandag 31 december 2012

Goede voornemens 2013

Aangezien dit jaar alles anders zal worden....ja elke dag is anders natuurlijk....maar 2013 is wel heul bijzonder voor mij....want dit jaar ga ik namelijk moeder worden! Ik loop al een aantal dagen rond met de vraag of ik ook goede voornemens moet maken (nou MOET ik natuurlijk niks, en ben ik vorig jaar als gestopt met roken)..maar goed...hoe verder de dag vordert en hoe dichter het richting 00.00 gaat....hoe meer ik ga nadenken...wat wil ik eigenlijk anders doen? De dingen die me bezig houden en waar ik volgend jaar graag mijn best voor ga doen....


  • Genieten van hetgeen ik heb: dit geldt voor spullen, maar ook voor mensen.... Ik wil komend jaar (nog meer) gaan genieten (en dit ook uiten) van wat ik heb. Dankbaarheid tonen.
    • Schiften in bovenstaande: ik wil ook (nog meer) leren schiften hierin. Dus...schiften in spullen en mensen...wat past nog bij me...en hier aandacht aan besteden, en wat past niet meer....en hier minder aandacht aan schenken.
  • Consuminderen...of in ieder geval bewuster consumeren! Een aantal dingen zijn voor mij belangrijk hierin:
    • Minder kopen (denk aan de dingen die uiteindelijk toch niet nodig waren, of de dingen waar ik/wij prima zonder had(den) gekund)
    • Tweedehands kopen....dit betekent dat we goedkoper uit zijn met wat we kopen (laatste aankoop een Stokke commode €45 ipv €420!) en dat de wel voor merk of kwaliteit kunnen kiezen!
    • Tweedehands verkopen...om weer wat extra geld te genereren om weer nieuwe spullen (of om te sparen) van te kopen...
    • Kwaliteit kiezen: soms dat ene koopje laten liggen...omdat ik weet dat ik beter kan wachten en kiezen voor kwaliteit en iets waar ik 100% tevreden mee ben...dan snel iets aanschaffen om dan snel teleurgesteld te zijn....me goed verdiepen in de keuzes voor de producten en letter waar het van gemaakt is! Ook reviews lezen voor ik een aanschaf ga doen!
  • Opruimen! Om meer te kunnen genieten van wat ik heb...en om beter te kunnen comsuminderen...wil ik in 2013 graag nog meer en beter gaan opruimen. Van nature (tja...wat wil je ook als nostalgische kreeft) heb ik nogal een verzamel woede en kan ik slecht dingen weggooien. 2012 is dit al een beetje verbeterd, en ik heb gemerkt dat het heerlijk is om een betere orde in je spullen te hebben! Ik ga dus geregeld een opruimactie op mijn to-do-list zetten:)
  • Grip op mijn geld hebben. Dit jaar wordt anders...er komt een baby bij, we gaan verhuizen, we hebben een auto...en noem maar op. Maar we hebben geen vetpot...dat geeft niks...ik ben erg gelukkig met ons leven en wat we wel hebben. En ik weet dat als we grip op het geld hebben we een stuk rustiger zijn, en we er achter komen dat er meer kan dan we hadden gedacht! Bovendien voelen we ons dan niet schuldig bij het doen van bepaalde aankopen of....een keertje lekker genieten (van een lekkere lunch of een sauna).
  • Mezelf zijn: nog meer mezelf durven laten zien...al mijn facetten...me niet meer inhouden....gewoon durven zijn zoals ik ben. Hoe mee ik laat zien van mezelf, hoe meer er van mij is om van te houden. Nog meer durven delen wat voor mij belangrijk is....en een ander laten zijn wie hij/zij is.
  •  Genieten van het moeder en ouder (samen met vl natuurlijk) worden: hierin leren vertrouwen op mijn eigen intuïtie en mijn eigen keuzes durven maken. Doen wat goed voelt voor ons....en proberen me niet al teveel te laten beïnvloeden hierin door de buitenwereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten