dinsdag 29 januari 2013

Wasbaar dus....poep- en plas-verhaal!

Al een hele tijd heb ik het in mijn hoofd dat ik later...straks...binnenkort...wasbare luiers wil gaan gebruiken... Ik heb daar meerdere redenen voor...geld, milieu, zindelijkheid (kindjes schijnen eerder zindelijk te zijn) en huidvriendelijkheid (plastic luiers zitten vol chemische stoffen).

Maar dan...moet er gekozen worden....en man o man...wat een oerwoud!!! Laten we dit vooral een luxe-probleem noemen...maar jeutje zeg...wat een verscheidenheid aan materialen en systemen! Om er maar een paar te noemen: all-in-one, all-in-two, prefold, pocket luiers, vouwluiers, strikluiers, bamboe luiers. En dat is dan alleen nog maar de luier....dan heb je nog te kiezen in welke inlegger (nacht, fleece, hennep, bamboe), ja of nee inlegvellen (papier of wasbaar), overbroekjes (met plasgoot of zonder, wol), wel of geen snappies (ja...een hele terminologie komt erbij kijken haha snappie=luierklemmetje), en last-but-not-least (hoeveel?) om dan te besluiten met de keuze waar (webwinkels te kust en te keur!).

Nou goed...gelukkig heb ik me niet helemaal alleen in dit oerwoud gestort...2 weten toch altijd meer dan 1...en samen is het net wat makkelijker beslissen (dank aan mede-zwangere en wasbareluiers overstapper L.G.:)). En natuurlijk heeft vl hier ook wel wat in te zeggen... Want....het kost nogal wat (ja op den lange duur bespaar je wat...maar de eerste aanschaf...(tsjitsjing...kassa!€€€)...en dus was ik ook wel een beetje geneigd 2e hands te gaan sneupen (en miss komt er stiekem nog wel iets van de tweedehand in de stash terecht...maar het overgrote deel wordt lekker hagelnieuw). Vriendlief heeft toch liever de billetjes, poepjes en plasjes van ons kleine mensje in brandschone luiertjes...dus zo gezegd zo gedaan!! Gisteren dan eindelijk de knoop doorgehakt en zo'n €475,- afgerekend bij digitale winkels (want ja...dit soort dingen 'scoor' je bovenal op het www...bij de standaard grote babywinkel namen hebben ze het niet eens in de schappen liggen)....en nu is het wachten geblazen...op de postbode...en de baby natuurlijk:)

Maar...pff wat een hobbel overwonnen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten