donderdag 7 februari 2013

Zenner dan de juf?!?



Tja….dan ben je dus zwanger…en volg je ter voorbereiding zwangerschapsyoga (nogal prijzig ook...totaal €144)…kom je erachter dat je zenner dan de juf bent…of zo voelt het althans…

Er is geen klik (even daargelaten waaraan dat ligt), ik haal er weinig uit…en het levert me eerder spanning op dan ontspanning…toppunt is dat we tijdens de bevallingsles (elke les voelt voor mij als precies hetzelfde) een persoefening moeten doen…waarbij ik de vorige keer het gevoel had mijn baby stress te bezorgen… Ik doe er alles aan mijn baby juist geen stress te bezorgen en ik bereid me voor (voor zover dat kan natuurlijk…ik heb heus wel een gezond realisme besef dat alles anders kan lopen dan ik denk/plan/zou willen) op een ontspannen bevalling en een rustige transitie voor de baby van buik naar grote mensenwereld…. Ik uitte dus mijn twijfel over de oefening en zette in de les mijn vraagtekens bij de persoefening…want waarom zouden we iets moeten oefenen en ons kindje daarmee het gevoel geven dat de veilige baarmoeder ineens allerlei spanning verzamelt en een persdrang nabootst….terwijl de UD nog niet eens in de buurt is?!? Afin, de juf stond niet zo open voor mijn twijfel en reageerde zelfs gepikeerd (haar reactie was zelfs: nou ik weet zeker dat jullie je kind met al die stress met nog veel meer onrust opzadelen dan met deze oefening, en…dan moet je het lekker zelf weten bewaar je het tot de bevalling)… Pardon?!? Voor mij voelt dit zoooooo niet Zennn…..dat ik besloten heb te stoppen met de yoga…en vanaf volgende week lekker ga zwemmen!:)
Ben zen genoeg en vertrouw erop dat ik weet hoe ik moet persen als het zover is!




1 opmerking:

  1. Vertrouw op je eigen intuïtie.
    en vooral je HART
    Time to relax.
    Héérlijk watertrappelen met de kleine ;-)
    Dat is nog eens zennnn ...
    Lekker GENIETEN saampies !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen