donderdag 14 februari 2013

Het laatste trimester

Aan alles komt een eind...elke cyclus heeft uiteindelijk een begin en een eind....en ik kom steeds dichter bij het eind....morgen mijn laatste officiƫle werkdag (ja ik werk nog 2 weken door, maar das anders merk ik)....nou ja...het eind? Het einde van de zwangerschap dan...want ja...sinds vorige week merk ik dat het laatste trimester wezenlijk verschilt van de eerste twee... Ik heb nog steeds niet te klagen...maar merk dat de luikjes dichter gaan....dat heeft kennelijk een reden...en dat is zelfs een hele biologische volgens een wijze vrouw die ik hierover sprak...er moet straks gezorgd worden. En inderdaad, want was ik de vorige twee semesters vooral bezig met de baby (wat moet er allemaal komen bijv.) nu ineens begint het besef te komen dat het einde van mijn zwangerschap het begin van mijn moederschap betekent! SLIK!

Pff....en dat voelt dan ineens wel heftig...en nee...ik ben helemaal niet bang...het lijkt me geweldig om moeder te zijn...maar ook overweldigend...en ineens (nou ja niet ineens natuurlijk, want hoe dikker de duik groeit hoe dichterbij het moment komt) komt dat moment steeds dichterbij. En realiseer ik me dat er nog van alles moet....kleertjes gewassen, gestreken en gevouwen, luiers gewassen, bedje klaarzetten, commode in elkaar zetten en inrichten.....kortom....er moet nog 'genesteld' worden!

1 opmerking:

  1. Dat is wel een hele nieuwe fase waarin je bijna staat. Spannend hoor! Dan komt nu vast eerst het "nestelsyndroom" hihi Suc6 komt allemaal goed ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen